Komende evenementen

Jan
10
Thu
all-day Bezoek Ducati Factory en Bologna @ Ducati factory
Bezoek Ducati Factory en Bologna @ Ducati factory
Jan 10 – Jan 13 all-day
Bezoek Ducati Factory en Bologna @ Ducati factory | Bologna | Emilia-Romagna | Italy
Zoals we reeds op de vorige clubavond hadden gemeld gaan we in januari naar Bolgna waar we een bezoek gaan brengen aan het museum, de fabriek en het centrum van Bologna. De planning is om[...]
Feb
2
Sat
19:00 Eindejaarsfeest
Eindejaarsfeest
Feb 2 @ 19:00
Eindejaarsfeest
Op zaterdag 2 februari organiseren we ‘s avonds, naar goede gewoonte, ons eindejaarsfeest. Deze keer gaan we iets doen wat in de geschiedenis van de Ducaticlub.be nog niet gebeurd is. Wat het is of waar[...]
Sep
1
Sun
all-day Belgium Ducati Day 2019
Belgium Ducati Day 2019
Sep 1 all-day
Belgium Ducati Day 2019
Na het enorme succes van verleden jaar organiseren we, terug op 1 september, de Belgium Ducaticlub Day. Na het in de kijker zetten van de Ducati Monster verleden keer is nu de beurt aan een[...]
Join us
Follow Us

Actief

Luc Clement

Actief


De Ducati passie is voor mij begonnen op 18-19 jarige leeftijd toen ik in het toenmalig Hard Rock cafe zat op de Groenplaats te Antwerpen. Iemand parkeerde daar een Ducati Paso, en ik weet dat dat niet het allergeliefste model was voor iedereen, maar ik was geintrigeerd in het feit dat de kuip volledig gesloten was en dat er ook geen ruitje was, maar dat de kuip gewoon doorliep. Toen heb ik beslist dat ik ooit een Paso zou kopen.
Vele jaren later na enkele Jappen heb ik een Paso 906 op de kop weten te tikken. Na een jaar van frustratie, daar hij niet goed draaide en eigelijk meer in de garage stond dan reed, heb ik toch iemand gevonden die er iets van af wist en deze moto op punt kon zetten. Toen leerde ik echt een Ducati kennen.
Deze 906 heb ik toch een 6 tal jaren gehad waarna het tijd werd om iets anders te kopen, en toevallig zag ik een ST4 staan van een drie jaar oud voor een meer dan schappelijke prijs. Niet getwijfeld en de ST in huis gehaald. Op dat moment ben ik lid geworden van de ducaticlub, nu reeds een zestal jaren geleden.
Stilaan denk ik aan een andere Duc, maar de twijfel zit nog tussen een superbike of een Multistrada, maar aangezien het vrouwke ook af en toe eens mee wil zal het richting Multi beslist worden denk ik. Waarschijnlijk een rode, zoals de twee Ducs die ik al had, want voor mij moet een Duc rood zijn……

Groeten
Luc

Patrick Rouma

Actief


Pas in 1997 ben ik voor een motorrijbewijs geweest nadat ik een “ritje” achterop meegemaakt had dat ik niet snel zou vergeten…
Het moest en zou een Italiaanse “schone” zijn. Mijn 1ste moto een Cagiva MITO nagelnieuw én nog niet ingeschreven, bleek uiteindelijk toch wat weinig power te hebben.
Daarna heb ik me een Aprilia RS250 Chesterfield replica gekocht. Met de nieuwe Aprilia heb ik 6 jaar lang “rondgevlogen”. Leuk speelgoed met pakweg 71pk en een gewicht van 143kg.
Door het rijden met een Aprilia ben ik een hevige supporter van MAXimiliano Biaggi geworden vandaar de nickname “MAX”. Mijn derde moto is een Ducati Senna S4 geweest, weliswaar tweedehands aangekocht maar een oh zo leuke motor.
In 2003 ben ik lid geworden van Ducaticlub.be, toen beter bekend als Ducati Club Vlaanderen. Het eerste ritje heb ik met Filip Tersago gemaakt, en ja hoor ik was verkocht.
In 2005 kwam de Ducati monster S4R uit met de uitlaten aan de rechterzijde & enkelzijdige achterbrug… Hopeloos verliefd geworden & snel de laatste zwarte versie nieuw aangekocht…

Actief : jazeker, waar ik kan & tijd vrij krijg, probeer ik mijn steentje bij te dragen.

Ducatisti = 1 grote familie gepassioneerde vrienden

Ciao tutti

MAX

Gert Nicolay

Actief


Ik ben lid sinds maart 2009,eigenlijk een beetje omdat ik nog weinig motorrijdende vrienden had en ikzelf niet veel verder raakte dan toerkes rond de spreekwoordelijke kerk. Misschien bij een clubke gaan dacht ik dan kan ik daar eens met meerijden. Ik ben niet echt een internetfreak en had zodoende moeite om contacten te leggen door bvb dingen te gaan posten of een reply te sturen. Tot ik op een rit Peter leerde kennen, bleek dat we praktisch geburen zijn en hij is dan nog eens de voorzitter ook. Hij heeft mij van mijn drempelvrees afgeholpen door me eens mee te nemen naar een ledenavond en dat voelde als thuiskomen! (heb sindsdien niet één gemist). Vanaf toen had ik ook het gevoel dat ik me wel meer wou inzetten voor de club want de bestuursleden gaan er echt wel voor en verzetten bergen werk met slechts een paar mensen. Zelf ben ik niet de persoon die ritten in elkaar gaat puzzelen of vloeiend artikels schrijft voor het boekske maar als schrijnwerker ben ik best wel handig en niet vies van werken. Ondertussen is al meermaals gebleken dat ik ook mijn steen(tje) kan bijdragen en ik doe het met veel plezier. Ik probeer ook zoveel mogelijk ritten en evenementen mee te doen want deze zijn echt wel de moeite en het is steeds een toffe bende.

Moto’s
Ik heb leren rijden met een suzukiVX800 maar de sound van onze ducati’s lonkte veel te hard. Dan een 900SS (vierkantkoplamp)gekocht waarmee ik 2 jaar gereden heb,die heb ik dan weggedaan om een 888strada te kunne kopen. Deze heb ik reeds 13 jaar en zal nog vele jaren bij mij blijven, het is niet de gemakkelijkste om mee te rijden maar wat een knappe motor zeg! Eind 2010 heb ik een hyper1100 S op de kop kunne tikken, dat rijd toch wa vloeiender en is beter geschikt om de ritten mee te doen.
Ik ben van plan nog lang een ‘ducaticlub.be’er’ te blijven.

C.U. op een ledenavond of één van de ritten.
CIAO

Sylvain Girard

Website/Forum

In eerste instantie is het Ducati-vlammetje aangestoken door een oude collega, die destijds met een Monster reed, ergens eind jaren 90. Een paar jaar later, ergens in 2007 – denk ik, deed een andere collega, met zijn aankoop van een Monster, me overstag gaan. Een paar weken later had ik mijn eerste fiets: een Monster S2R. Ten opzichte van het brommertje van de rijschool was het een raket. Weer een jaar of 2 later ruilde diezelfde collega zijn Monster in voor een nieuwe Fireblade. Ik speelde al langer met het idee van een superbike om circuit mee te gaan rijden, maar na een ritje op die blade was ik, weeral, verkocht. Een maand later stond er een nieuwe 1098 in de garage. Redelijk deftig verschil ten opzichte van de Monster, zowat 100pk meer. De eerste 2000km met die fiets zijn op de baan gedaan, de rest zijn allemaal circuit kilometers, gezien ik niet meer op de openbare weg rijd, om verschillende redenen.
Wie weet wat 2012 zal brengen met de nieuwe 1199 Panigale in zicht…

Tot in de pitlane!